dummy

Przedmiot znajduje się w koszyku

Wheels Shop

 

 

Jak czytać oponę:

Na zewnątrz znajduje się wiele informacji, z których każda mówi coś o konkretnej oponie. Rozmiar opony zapisuje się na przykład w następujący sposób: 195 / 65R15.
195 to szerokość opony w milimetrach.
65 to wysokość opony i odpowiada 45% szerokości opony.
R to konstrukcja opony (R oznacza oponę radialną).
15 to rozmiar felgi.

 

 

Dodatkowo na oponie znajdują się następujące informacje:

W jest symbolem prędkości i pokazuje, z jaką prędkością opona jest dopuszczona do jazdy (V wynosi do 240 km/h, W wynosi do 270 km/h, a ZR przekracza 240 km/h). RF oznacza Wzmocniony, co oznacza wzmocniony. XL oznacza dodatkowe obciążenie. M + S to termin określający opony zimowe/opony całoroczne.

Zaleca się, aby opony zimowe posiadały także symbol z górą i śniegiem, aby jak najlepiej nadawały się do jazdy zimą.

Wszystkie opony mają również kod DOT z boku opony. Kod pokazuje, kiedy opona została wyprodukowana. Od 2000 roku kod składa się z czterech cyfr zamiast trzech. Dwie pierwsze cyfry oznaczają tydzień produkcji, natomiast dwie ostatnie oznaczają rok.

Bardzo ważne jest, aby ciśnienie w oponach było dostosowane do rozmiaru opon zamontowanych w samochodzie, a także tego, z jakim balastem jedziesz. Po zakupie opon/felg w Wheelsshop, klient musi zadbać o prawidłowe ciśnienie w oponach, ponieważ jest to kwestia indywidualna dla każdego samochodu. Wheelsshop poleca przewodnik dotyczący ciśnienia w oponach Continental, więcej informacji znajdziesz tutaj:

http://www.conti-luftdruck.de/index.php?gelesen=1


 

Indeks prędkości:
Na wszystkich oponach można odczytać literę, która wskazuje kod prędkości odpowiadający maksymalnej prędkości opony. Poniżej znajduje się znaczenie tego listu.



Indeks prędkości: maks. Zatwierdzona prędkość w KM/T:

  • F max. 80 km/t
  •  
  • G max. 90 km/t
  •  
  • J max. 100 km/t
  •  
  • K max. 110 km/t
  •  
  • L max. 120 km/t
  •  
  • M max. 130 km/t
  •  
  • N max. 140 km/t
  •  
  • P max. 150 km/t
  •  
  • Q max. 160 km/t
  •  
  • R max. 170 km/t
  •  
  • S max. 180 km/t
  •  
  • T max. 190 km/t
  •  
  • H max. 210 km/t
  •  
  • V max. 240 km/t
  •  
  • W max. 270 km/t
  •  
  • Y max. 300 km/t
  •  
  • ZR over. 240 km/t

Indeks obciążenia:
Na wszystkich oponach można odczytać indeks nośności, który wskazuje, ile opona może udźwignąć, mierząc w kg na. szt. Numer najczęściej można znaleźć tuż przed literą prędkości. Ważne jest, aby łączna waga wszystkich 4 szt. jest zgodny z wymaganiami samochodu, a także z naciskiem na oś na. wał. Poniżej znajduje się tabela odczytów indeksu nośności opony.

 

Indeks nośności opon: Obciążenie w kg:

  • 60 250
  • 61 257
  •  
  • 62 265
  • 63 272
  •  
  • 64 280
  • 65 290
  •  
  • 66 300
  • 67 307
  •  
  • 68 315
  • 69 325
  •  
  • 70 335
  • 71 345
  •  
  • 72 355
  • 73 365
  •  
  • 74 375
  • 75 387
  •  
  • 76 400
  • 77 412
  •  
  • 78 425
  • 79 437
  •  
  • 80 450
  • 81 462
  •  
  • 81 462
  • 82 475
  •  
  • 83 487
  • 84 500
  •  
  • 85 515
  • 86 530
  •  
  • 87 545
  • 88 560
  •  
  • 89 580
  • 90 600
  •  
  • 91 615
  • 92 630
  •  
  • 93 650
  • 94 670
  •  
  • 95 690
  • 96 710
  •  
  • 97 730
  • 98 750
  •  
  • 99 775
  • 100 800
  •  
  • 101 825
  • 102 850
  •  
  • 103 875
  • 104 900
  •  
  • 105 925
  • 106 950
  •  
  • 107 975
  • 108 1000
  •  
  • 109 1030
  • 110 1060
  •  
  • 111 1090
  • 112 1120
  •  
  • 113 1150
  • 114 1180
  •  
  • 115 1215
  • 116 1250
  •  
  • 117 1285
  • 118 1320
  •  
  • 119 1360
  • 120 1400
  •  
Głębokość wzoru:
Prawo zaleca co najmniej 1,6 mm, ale profesjonaliści są zgodni co do: co najmniej 2 mm w przypadku opon letnich i co najmniej 3 mm w przypadku opon zimowych.


Aquaplaning:
Jeśli masz szerokie opony (205 mm lub więcej) lub jeździsz z dużą prędkością, zalecenie jest następujące: Co najmniej 3 mm w przypadku opon letnich i co najmniej 4 mm w przypadku opon zimowych.

 

Ciśnienie w oponach:
Sprawdzaj to co miesiąc oraz przed wyjazdem na wakacje lub dłuższe wyjazdy. Ciśnienie w oponach najlepiej sprawdzać, gdy są dość zimne. Ciśnienie w oponach wzrasta, gdy opony się nagrzewają. Zbyt niskie ciśnienie w oponach skutkuje gorszą zdolnością kierowania i hamowania, a także większym zużyciem paliwa. Jeśli ciśnienie w oponach jest zbyt niskie, istnieje ryzyko, że opona się przegrzeje i pęknie. W większości samochodów na słupku drzwi lub na klapce wlewu paliwa znajduje się naklejka z ciśnieniem w oponach. Zalecane ciśnienie w oponach jest zawsze podane w instrukcji obsługi samochodu. Ciśnienie w oponach podawane jest zazwyczaj przy normalnym i pełnym obciążeniu. Użyj danych dla pełnego obciążenia, gdy samochód jest obciążony. Jeśli ciśnienie w oponach jest podawane tylko przy normalnym obciążeniu, można je korzystnie podnieść o 0,2 bara podczas jazdy z pełnym obciążeniem. Jeśli montujesz opony szersze niż fabrycznie (205 mm lub więcej), wymagane jest nieco wyższe ciśnienie niż podano w instrukcji obsługi – często o 0,2 bara wyższe. Nieprawidłowe zużycie środkowej części opony może być skutkiem zarówno zbyt wysokiego, jak i zbyt niskiego ciśnienia w oponie. Jeśli używasz opon zimowych, pamiętaj o zwiększeniu ciśnienia w oponach o 0,2 bara. Należy pamiętać, że koła zapasowe i opony w przyczepach kempingowych muszą mieć dość wysokie ciśnienie w oponach – zazwyczaj około 4 barów.


Opony, naprawy i naprawy:
W przypadku przebicia opony i naprawy za pomocą zestawu łatek/sprayu lub uszczelnienia opony od zewnątrz bez przeglądu wewnętrznego, jest to działanie TYLKO tymczasowe, mające na celu dotarcie samochodu do najbliższego warsztatu w odległości maksymalnie 80 km/ H. To samo dotyczy używania kół zapasowych lub kół zapasowych, których opona jest innego typu niż pozostałe opony samochodu. Opona MUSI być zawsze zdjęta z felgi podczas trwałej naprawy opony, aby umożliwić kontrolę wewnętrzną. Jeśli nie ma żadnych uszkodzeń wynikłych w wyniku przebicia, zapada decyzja, czy opona nadaje się do naprawy. Stałą naprawę opony należy przeprowadzić po wewnętrznej stronie opony. Obrobiony maszynowo kanał uszkodzenia jest wypełniony materiałem wulkanizującym i przykryty odpowiednią klapą zamykającą.

Opony typu Runflat:
Niektóre nowsze modele samochodów mogą mieć fabrycznie zamontowane opony, na których można jeździć po przebiciu. Opony nazywane są „RunFlat” lub podobnie. W instrukcji obsługi znajdziesz informację, jak daleko i jak szybko możesz przejechać na oponie po przebiciu. Należy jak najszybciej skontaktować się ze specjalistycznym warsztatem. Samochody wyposażone w tego typu opony muszą posiadać system alarmowy ostrzegający przed spadkiem ciśnienia w oponach. W samochodach nie posiadających instalacji alarmowej nie wolno używać opon typu „RunFlat”.
 

Opony letnie latem - opony zimowe zimą:
Jeśli jeździsz przez cały rok, zalecamy zmianę opon na zimowe zimą. Zarówno opony zimowe, jak i całoroczne oznaczone są symbolem M+S (Błoto + Śnieg). Jeżeli opona oznaczona jest symbolem płatka śniegu, to posiada co najmniej o 7% lepsze właściwości zimowe niż opony oznaczone M+S. Na małe potrzeby związane z jazdą, np. 5000 km rocznie, gdy właściciel nie chce zmieniać opon letnich/zimowych, zalecamy pozostawienie samochodu w przypadku opadów śniegu lub lodu lub chociaż wyposażenie samochodu w opony całoroczne. Opona całoroczna ma połowę zalet opony zimowej, ale także połowę wad.
 

Opony zimowe kontra opony letnie:
Około. Droga hamowania na lodzie krótsza o 40%, przy prędkości 50 km/h droga hamowania jest typowo krótsza o 40 metrów. Około. Droga hamowania na śniegu krótsza o 25%, przy prędkości 50 km/h droga hamowania jest typowo 10-15 metrów krótsza. Około. Droga hamowania dłuższa o 12% na suchej nawierzchni, przy prędkości 50 km/h droga hamowania jest zazwyczaj dłuższa o 1 metr, a przy prędkości 100 km/h zazwyczaj o 5 metrów dłuższa. Około. Droga hamowania dłuższa o 10-20% na mokrej nawierzchni, przy prędkości 50 km/h droga hamowania jest zazwyczaj dłuższa o 1 metr, a przy prędkości 100 km/h zazwyczaj o 7 metrów dłuższa. Opony zimowe mają znaczną przewagę na zaśnieżonych i oblodzonych drogach, należy jednak pamiętać o pewnym zwolnieniu na suchej i mokrej nawierzchni.

Felgi aluminiowe
Felgi Do Samochodu
Rozmiary opon
0
Kontakt
   

Kontakt

  Wheelsshop
part of JES Group ApS
Klokkerbakken 72
DK-8210 Aarhus V
Denmark - EU
    DK VAT No.: DK41199989
    DE VAT No.: DE359602696
    Phone: (+45) 3313 3313
    9 - 17 Monday - Friday
    English Speaking
  mail@wheelsshop.com